Kultura

Kino Zamek na Dzień Kobiet

Działające w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie Kino Zamek, z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet przygotowało specjalny blok filmowy złożony z produkcji zrealizowanych przez kobiety i opowiadających o kobietach. Na widzów czekają seanse przedpremierowe i premierowe, fabuły, dokumenty, spotkanie z klasyką, filmy poruszające i nagradzane.

Opublikowane

w dniu

Seanse w ramach bloku „Kino Kobiet – Kobieta za kamerą, kobieta przed kamerą” zaplanowane są od 5 do 8 marca. W Kinie Zamek zobaczymy przedpremierowo i po raz pierwszy w Szczecinie film dokumentalny „Jutro czeka nas długi dzień” o polskiej misjonarce działającej w Indiach Helenie Pyz, debiut fabularny Tomasza Jurkiewicza „Każdy ma swoje lato”, poruszający „Slalom” z Francji i urokliwy skandynawski dramat „W co grają ludzie”. Jedną z premier w zamkowym kinie będzie „Obiecująca. Młoda. Kobieta.” – amerykański dreszczowiec z elementami komedii, z brawurową rolą Carey Mulligan. Szczególnie interesująco zapowiadają się także produkcje nawiązujące do początków kina. Szczecińską premierą na dużym ekranie będzie film dokumentalny o pierwszej kobiecie – reżyserce „Bądź sobą, czyli nieopowiedziana historia Alice Guy-Blachè”. W Kinie Zamek podczas jedynego seansu będzie można zobaczyć odrestaurowaną wersję obrazu „Bestia” z 1917, w którym główną rolę zagrała Pola Negri, a który to otworzył jej drogę do kariery w Hollywood.

W specjalnym bloku z okazji Dnia Kobiet znalazł się także francuski kandydat do Oscara „My dwie” oraz nakręcony w Szczecinie, stworzony przez Małgorzatę Goliszewską i Katarzynę Mateję film „Lekcja miłości” (produkcja wsparta przez ZFF Pomerania Film).

Ponadto w Kinie Zamek od 2 marca będzie można zobaczyć takie produkcje jak: głośny amerykański dramat „Nigdy, rzadko, czasami, zawsze”, skandynawski dramat o nieco komediowym zabarwieniu „W co grają ludzie” oraz film „Słudzy” wybitnego słowackiego reżysera Ivana Ostrochovský’ego.

Bilety na seanse w ramach bloku „Kino Kobiet – Kobieta za kamerą, kobieta przed kamerą” oraz pozostałych prezentacji repertuarowych są już do nabycia na http://bilety.zamek.szczecin.pl

Przypominamy, że seanse w Kinie Zamek odbywają się w reżimie sanitarnym. Do sali kina może wejść tylko 25 osób.


Terminy seansów i opisy filmów:

Nigdy, rzadko, czasami, zawsze

CS_024_0941080 Talia Ryder stars as Skylar in NEVER, RARELY, SOMETIMES, ALWAYS, a Focus Features release. Credit: Courtesy of Focus Features

2 marca (wtorek), godz. 20:00

3 marca (środa), godz. 17:00

4 marca (czwartek), godz. 20:00

Dramat, USA 2020 (101 min)

Reżyseria Eliza Hittman

Obsada: Sidney Flanigan, Talia Ryder, Theodore Pellerin

Autumn, to spokojna nastolatka. Uczy się w szkole, pracuje w supermarkecie w niewielkim mieście w Pensylwanii. W obliczu niezamierzonej ciąży i braku możliwości jej przerwania w całym stanie, ona i jej kuzynka Skylar zbierają trochę gotówki, pakują walizkę i wsiadają do autobusu do Nowego Jorku. Nie mają się nawet gdzie zatrzymać, tylko z adresem kliniki w ręku ruszają do nieznanego miasta.

Scenarzystka i reżyserka Eliza Hittman po mistrzowsku przedstawia obraz, w którym gesty i szczegóły są tak samo ważne jak słowa. Film nakręcono na taśmie 16mm, przywołując ziarnistą, ponurą i surową atmosferę, rejestrując młode aktorki – Sidney Flanigana i Talię Ryder (obie obwołane odkryciami), w intymnych zbliżeniach, które podkreślają złożoność ich naturalnych, minimalistycznych kreacji. W ten sposób powstała historia nastolatek odbywających żmudną podróż, w której chodzi o odwagę do podejmowania decyzji, kobiecą solidarność, a przede wszystkim o odzyskanie własnego ciała i ducha. Jeden z krytyków określił film jako intymną rewolucję serca, umysłu, ciała i duszy.

FILM ZDOBYŁ NAGRODĘ GRAND PRIX NA FESTIWALU W BERLINIE I SPECJALNĄ NAGRODĘ JURY NA FESTIWALU W SUNDANCE W 2020 ROKU I MA NA SWOIM KONCIE BLISKO 50 WYRÓŻNIEŃ.

W co grają ludzie – przedpremiera

2 marca (wtorek), godz. 17:00

3 marca (środa), godz. 20:00

Dramat, komedia, Finlandia 2020 (105 min)

Reżyseria Jenni Toivoniemi

Obsada: Emmi Parviainen, Laura Birn, Eero Milonoff

Grupa dobrych przyjaciół po trzydziestce postanawia zorganizować przyjęcie niespodziankę z okazji zbliżających się urodzin Mitzi. Pełen nostalgii weekend spędzony w idyllicznie położonym domu ma przypomnieć bohaterom czasy, kiedy byli nastolatkami. Czy coś może pójść nie tak? Z pewnością, zwłaszcza że jubilatka nie wydaje się zachwycona pomysłem grupy. Kobieta liczyła raczej na spokojny weekend, a na to najwyraźniej się nie zanosi. Napięcie wzrasta z chwilą, gdy jej najlepsza przyjaciółka Veronika pojawia się ze swoim nowym chłopakiem Mikaelem. Znajome otoczenie i dawne rytuały sprawiają, że bohaterowie zapominają na chwilę o dorosłości. Wspólnie spędzony czas zmusi ich jednak do ponownej oceny przeszłości i teraźniejszości.

Słudzy

4 marca (czwartek), godz. 17:00

Dramat, Słowacja, Rumunia, Czechy, Irlandia 2020 (80 min)

Reżyseria Ivan Ostrochovský

Obsada: Samuel Skyva, Samuel Polakovič, Vlad Ivanov.

Osadzony w realiach zimnej wojny, pasjonujący czarny kryminał opowiada o zderzeniu wiary i ideologii oraz o potężnej sile manipulacji, po którą sięgają zarówno słudzy Boga, jak i słudzy systemu. Ten wciągający niczym mistrzowska rozgrywka pokera wschodnioeuropejski noir skupia się na losach dwóch seminarzystów, chłopców z prowincji, którzy w mury klasztoru wchodzą z optymizmem i gorliwością. Nie zdając sobie sprawy, że wkraczają w świat spisków, zdrad i złamanych życiorysów, a ich przyjaźń poddana zostanie ostatecznej próbie.

KINO KOBIET – KOBIETA ZA KAMERĄ, KOBIETA PRZED KAMERĄ

Jutro czeka nas długi dzień – przedpremiera

5 marca (piątek), godz. 17:00

Dokument, Polska 2019, (79 min)

Reżyseria Paweł Wysoczański

W Jeevodaya mieści się ośrodek wychowawczo-leczniczy dla trędowatych oraz ich rodzin. To właśnie tutaj przed trzydziestoma laty Helena Pyz przyjechała z Polski, aby pomagać chorym i głodnym dzieciom. Z biegiem lat coraz wyraźniej odczuwa swoją słabość, lecz siła charakteru nie pozwala jej skapitulować przed własną chorobą. Długotrwała obserwacja dokumentalna pozwala zrozumieć, na czym polegała wyjątkowa rola misjonarki i lekarki. W otoczeniu ludzi lekkomyślnych doktor Helena wydaje się być jedyną osobą, która dostrzega sens działalności ośrodka oraz jego bezinteresowny charakter.

FILM BRAŁ UDZIAŁ W KONKURSACH: CAMERIMAGE 2019, KRAKOWSKI FESTIWAL FILMOWY 2019, CZŁOWIEK W ZAGROŻENIU 2020.

Obiecująca. Młoda. Kobieta – premiera

5 marca (piątek), godz. 20:00

6 marca (sobota), godz. 20:00

7 marca (niedziela), godz. 17:30

Dreszczowiec, komedia, USA/Wielka Brytania 2020 (114 min)

Reżyseria Emerald Fennell

Obsada: Carey Mulligan, Bo Burnham, Laverne Cox, Clancy Brown

Wszyscy mówili, że Cassie (w tej roli zjawiskowa Carey Mulligan) była obiecującą, młodą kobietą dopóki tajemnicze wydarzenie nagle nie zakłóciło jej przyszłości. Dziewczyna rzuca studia medyczne, wprowadza się z powrotem do zatroskanych rodziców i zaczyna pracę w lokalnej kawiarni. Ale nic w życiu Cassie nie jest tym, czym się wydaje. Cassie jest niesamowicie inteligentna, kusząco przebiegła, nocą prowadzi sekretne, podwójne życie i realizuje swój mroczny plan. Nieoczekiwane spotkanie da dziewczynie szansę pełnego naprawienia krzywd z przeszłości.

CZTERY NOMINACJE DO ZŁOTYCH GLOBÓW, KANDYDAT DO OSCARÓW.

Każdy ma swoje lato – przedpremiera

6 marca (sobota), godz. 15:00

Dramat, Polska 2020 (77 min)

Reżyseria Tomasz Jurkiewicz

Obsada: Sandra Drzymalska, Nicolas Przygoda, Maciej Grzybowski

Akcja debiutanckiego filmu Tomasza Jurkiewicza rozgrywa się w niewielkim, konserwatywnym miasteczku niedaleko Krakowa. Pogrążoną w marazmie lokalną społeczność niespodziewanie budzi przyjazd młodej, zbuntowanej dziewczyny, który burzy spokój trzypokoleniowej rodziny. Agata przyjeżdża do Trzebini gotować na oazie. Zakochuje się w niej siedemnastoletni Mirek, syn miejscowej organistki, a jego cierpiący na demencję dziadek widzi w dziewczynie kochankę z młodości. Mirek postanawia wykorzystać postępującą chorobę dziadka, by się zbliżyć do Agaty. Odkrywanie wzajemnych uczuć prowadzi do ujawnienia pilnie strzeżonej przez matkę Mirka rodzinnej tajemnicy.

My dwie

6 marca (sobota), godz. 17:30

Dramat, Francja, Luksemburg, Belgia 2019 (95 min)

Reżyseria Filippo Meneghetti

Obsada: Barbara Sukowa, Martine Chevallier, Lea Drucker

Nina i Madeleine są na emeryturze. Przez ostatnie kilka dekad ukrywały swoją miłość i nawet ich najbliżsi są przekonani, że są dla siebie tylko sąsiadkami. Nina uważa jednak, że w dzisiejszych czasach nikt nie będzie zwracał na nie uwagi. Namawia Madeleine, żeby wyjechały do Rzymu i zamieszkały w końcu razem. Madeleine jest skłonna powiedzieć o ich związku i planach swojej córce, jednak wypadki potoczą się w zupełnie nieprzewidziany sposób. „My dwie” to wyciskająca łzy historia pięknej miłości, gdzie dramatyczne wydarzenia przeplatają się z dobrym humorem. Pełnometrażowy debiut reżyserski Filippo Meneghettiego prezentowany był na Festiwalu Filmowym w Toronto.

FRANCUSKI KANDYDAT DO OSCARA.

W co grają ludzie – przedpremiera

7 marca (niedziela), godz. 15:00

Dramat, komedia, Finlandia 2020 (105 min)

Reżyseria Jenni Toivoniemi

Obsada: Emmi Parviainen, Laura Birn, Eero Milonoff

Grupa dobrych przyjaciół po trzydziestce postanawia zorganizować przyjęcie niespodziankę z okazji zbliżających się urodzin Mitzi. Pełen nostalgii weekend spędzony w idyllicznie położonym domu ma przypomnieć bohaterom czasy, kiedy byli nastolatkami. Czy coś może pójść nie tak? Z pewnością, zwłaszcza że jubilatka nie wydaje się zachwycona pomysłem grupy. Kobieta liczyła raczej na spokojny weekend, a na to najwyraźniej się nie zanosi. Napięcie wzrasta z chwilą, gdy jej najlepsza przyjaciółka Veronika pojawia się ze swoim nowym chłopakiem Mikaelem. Znajome otoczenie i dawne rytuały sprawiają, że bohaterowie zapominają na chwilę o dorosłości. Wspólnie spędzony czas zmusi ich jednak do ponownej oceny przeszłości i teraźniejszości.

Bądź sobą, czyli nieopowiedziana historia Alice Guy-Blachè – premiera

7 marca (niedziela), godz. 20:30

Dokument, USA 2019 (103 min)

Reżyseria Pamela B. Green

Kino biograficzne czy trzymające w napięciu detektywistyczne śledztwo? Dokument zrealizowany przez Pamelę B. Green łączy w sobie elementy jednego i drugiego. Nie może być inaczej, skoro bohaterką tej niezwykłej opowieści jest postać tak nietuzinkowa jak pionierka kinematografii, uznawana za pierwszą reżyserkę w historii X Muzy Alice Guy-Blaché. Francuzka swoją przygodę z kinem zaczęła, pracując jako sekretarka Léona Gaumonta. Szybko pięła się po szczeblach kariery, by w wieku 23 lat nakręcić swój pierwszy film. Po ponad dziesięcioletniej współpracy z wytwórnią Gaumont wraz z mężem przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie założyła własne studio. Szacuje się, że Alice Guy-Blaché miała udział – reżyserski, scenariuszowy czy producencki – w blisko tysiącu filmów.

Lekcja miłości

8 marca (poniedziałek), godz. 15:00

Dokument, Polska 2019 (75 min)

Reżyseria: Małgorzata Goliszewska, Katarzyna Mateja

Scenariusz: Małgorzata Goliszewska, Anna Stylińska

Przez całe życie Jola robiła tylko to, czego oczekiwali od niej inni. Jako matka sześciorga dzieci i żona porywczego męża codziennie robiła makijaż, wkładała kolorowe ubrania i udawała, że wszystko jest w porządku. Jednak pewnego dnia coś w niej pęka – Jola odnajduje w sobie siłę, aby odejść od męża i zacząć żyć pełnią życia. Spotyka się z przyjaciółkami, tańczy w szczecińskiej Kawiarni Uśmiech, pisze wiersze i piosenki. Śpiewa o miłości – uczuciu, o którym zawsze marzyła, ale nigdy go nie zaznała. Niespodziewanie spotyka Wojtka, który traktuje ją jak królową. Czy będzie umiała otworzyć się na miłość, po raz pierwszy w swoim życiu? Zwłaszcza, gdy dowiaduje się, że ma mniej czasu, niż przypuszczała.

FILM DOFINANSOWANY W RAMACH ZFF „POMERANIA FILM”.

Slalom – przedpremiera

8 marca (poniedziałek), godz. 17:00

Dramat, Francja, Belgia 2020 (92 min)

Reżyseria Charlène Favier

15-letnia Lyz zostaje przyjęta do elitarnego klubu narciarskiego, którego celem jest szkolenie przyszłych profesjonalnych sportowców. Choć brak jej doświadczenia, Fred – trener i były mistrz, postanawia uczynić z niej gwiazdę. Pod jego wpływem Lyz będzie musiała znieść więcej niż fizyczną i emocjonalną presję treningu.

FILM WYTYPOWANY DO UDZIAŁY W FESTIWALU CANNES 2020.

Bestia

aaa niezidentyfikowany;Negri Pola;

8 marca (poniedziałek), godz. 19:30

Dramat, romans, Polska 1917 (67 min)

Reżyseria Aleksander Hertz

Szczecińska premiera wersji odrestaurowanej. „Bestia” opowiada tragiczną historię trójkąta miłosnego: młodej artystki oraz jej dwóch kochanków, byłego i nowego, żonatego z inną kobietą. Rolę artystki zagrała Pola Negri, największa gwiazda polskiego kina okresu międzywojnia. Film jest najstarszym zachowanym obrazem z udziałem aktorki i jednym z dziewięciu, które nakręciła dla wytwórni Sfinks. Stworzony przez Negri wizerunek femme fatale rozbudził wyobraźnię publiczności. Aktorka szybko została dostrzeżona przez niemieckich producentów i od 1917 roku zaczęła grać w Niemczech.

W 2017 „Bestia” została odrestaurowana cyfrowo w rozdzielczości 4K przez Filmotekę Narodową. Źródło do digitalizacji stanowiła jedyna zachowana, amerykańska kopia dystrybucyjna. W wyniku prac przywrócono między innymi pochodzące z kopii źródłowej, animowane tablice w oryginalnej wersji.

Reklama

Kultura

„Napój miłosny” Gaetana Donizettiego w Operze na Zamku

Opera na Zamku w Szczecinie zaprasza na najbliższy weekend na jedną z najpopularniejszych oper komicznych – „Napój miłosny” Gaetana Donizettiego w reżyserii Jitki Stokalskiej, pod batutą Jerzego Wołosiuka.

Opublikowane

w dniu

„Napój miłosny” Gaetana Donizettiego to opera komiczna, która opowiada historię miłości biednego parobka Nemorina, do wykształconej, majętnej i romantycznej Adiny. Chłopak próbuje zdobyć ukochaną za pomocą „cudownego” eliksiru i tak rodzą się kłopoty. Piękna muzyka, wyraźne charaktery, lekka opowieść tworzą razem arcydzieło włoskiej opery. „Napój miłosny” znajduje się zdecydowanie w czołówce najczęściej wystawianych dzieł operowych. Grają go zarówno najsławniejsze sceny świata, jak i niewielkie teatry o kameralnej obsadzie wykonawczej. Ma wszystko, czego potrzeba, by opera komiczna bawiła

i fascynowała zgromadzoną w teatrze publiczność: skrzące się dowcipem wirtuozowskie arie, błyskotliwe ansamble i pełen werwy finał. Dramatyczna intryga jest zabawną karykaturą toposu miłosnego eliksiru. Miłosny trójkąt Adiny, Nemorina i Belcore’a daje libreciście ogromne pole do manewrowania pikantnymi zwrotami akcji, co kompozytor wykorzystuje z nawiązką, tworząc partyturę melodyjną, pełną lekkości, bezpretensjonalnej wirtuozerii i kompozytorskiego polotu. Szczecińska inscenizacja przenosi widzów do lat 30. XX wieku na włoską prowincję. Na scenie przepiękna scenografia, kostiumy i pojazdy z epoki.

Jitka Stokalska, reżyser: Uniwersalna, nieco umowna przestrzeń, w której osadziliśmy opowieść, ma na celu skupienie uwagi na samej historii. Bo tu najważniejsza jest potęga miłości, która może zbawić, ale też zabić. O tym właśnie jest „Napój miłosny”. Umieszczenie historii w danej przestrzeni scenograficznej, w danej epoce determinuje w pewien sposób reżyserię. Dlatego za każdym razem można opowiedzieć historię Adiny i Nemorina inaczej, mimo że była przedstawiana już tak wiele razy. Tym razem zależało mi, aby wszystko, co zobaczą Państwo na scenie, było prawdziwe i faktycznie mogło się wydarzyć. Postanowiłam tę inscenizację urealnić, bo ta historia może się zadziać w każdym czasie. Stworzyliśmy razem ze scenografem przestrzeń uniwersalną – przypomina wprawdzie włoską prowincję lat 30. ubiegłego wieku, jest spalona trawa, jabłoń, której owoce są symbolem miłości, ale też grzechu, jest podest, który może służyć do tańca i do ślubu Adiny z sierżantem Belcore’em, ale nie jest to przestrzeń stricte realistyczna, raczej uniwersalna. Ma służyć skupieniu uwagi na historii, bo to ona jest najważniejsza. „Napój miłosny” to historia o potędze uczucia, które może zbawić, ale też zabić. Jest kilka scen, które mogłabym nazwać moimi ulubionymi. Na przykład ta, kiedy akcja się klaruje ku końcowi – Nemorino zaciąga się do wojska i jest gotów zginąć na wojnie. Przepiękny jest duet, kiedy Adina wreszcie się otwiera, wyznaje, że go kocha i nie chce go stracić. To scena, w której czuje się chemię między bohaterami. Uwielbiam arię „Una furtiva lagrima” Nemorina. Bardzo lubię też chórek dziewcząt, kiedy okazuje się, że Nemorino odziedziczył spadek i stał się nagle niezłą partią do wzięcia. Muzyka w „Napoju miłosnym” w ogóle jest niezwykle przyjemna, pełna energii, radosna. To zdumiewające, że stworzył ją Donizetti, którego krótkie życie naznaczone było chorobą psychiczną. Choć jest taki moment, kiedy zwiastun choroby kompozytora jest chyba słyszalny. Mam na myśli scenę, w której Nemorino błaga Adinę, by nie wychodziła za mąż za Belcore’a. Jakich emocji mogą się Państwo spodziewać podczas spektaklu? Chciałabym, aby był to wieczór nie tyle wesoły, co refleksyjny, aby komediowość wypływała z akcji, ale nie była groteską. Tak właśnie staraliśmy się to grać.

Realizatorzy:

Kierownictwo muzyczne               Vladimir Kiradjiev

Reżyseria                                             Jitka Stokalska

Scenografia i kostiumy                   Mariusz Napierała

Reżyseria świateł                             Dawid Karolak

Przygotowanie chóru                     Małgorzata Bornowska

Asystent reżysera                            Wiesław Łągiewka

Obsada:

Adina                                                   Victoria Vatutina

Nemorino                                           Łukasz Załęski

Belcore                                                Tomasz Łuczak

Dulcamara                                          Janusz Lewandowski

Gianetta                                               Lucyna Boguszewska

Notariusz                                            Andrzej Kieć

Trębacz                                                Igor Zuzański

Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku w Szczecinie

Dyrygent             Jerzy Wołosiuk

Inspicjentka       Maria Malinowska-Przybyłowicz

Terminy:

28 stycznia 2023, sobota, godz. 19.00

29 stycznia 2023, niedziela, godz. 18.00

Program spektaklu: https://www.opera.szczecin.pl/sites/default/files/2020-11/Nap%C3%B3j%20mi%C5%82osny.pdf

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=QNwHY1fTkyk&t=9s

Fot.: B. Miedeksza©Opera na Zamku

Czytaj dalej

Kultura

Czesław Mozil ponownie odwiedzi Police, prezentując swój nowy repertuar. Artystyczna uczta już w marcu w hotelu Dobosz

Czesław Mozil to ceniony twórca, który dał się poznać polickiej publiczności jako charyzmatyczny artysta, którego muzyka wzrusza i skłania do refleksji, a niejednokrotnie również bawi i zaskakuje. Muzyk w przenikliwy sposób lawiruje między emocjami odbiorców, prowokując ich do przemyśleń swoimi niezwykle celnymi komentarzami do bieżących spraw. Niejednokrotnie porusza tematy trudne, społecznie ważne i wielowątkowe, które przedstawia w charakterystyczny dla siebie sposób. Jego oryginalny styl da się wychwycić zarówno w warstwie brzmieniowej, jak i językowej tworzonych kompozycji.

Opublikowane

w dniu

Jego koncerty za każdym razem są perfekcyjnie przygotowanym spektaklem, stanowiącym unikatowe połączenie muzycznej uczty ze stand-upem okraszonym błyskotliwymi komentarzami do otaczającej nas rzeczywistości. Nie inaczej będzie tym razem! Publiczność będzie mogła cieszyć ucho utworami znanymi i lubianymi, ale również wsłuchać się w nowe kompozycje pochodzące z dwóch ostatnich albumów wydanych w ciągu minionego roku.

Pierwszy z nich to rewelacyjnie przyjęta przez krytyków muzycznych #IDEOLOGIAMOZILA, drugi to „Inwazja Nerdów” nagrany z udziałem dzieci i młodzieży ze szkół i ognisk muzycznych z całego kraju. Ostatnio wydana płyta to już dziewiąty album w dorobku artystycznym muzyka, który jest absolwentem Duńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze, w klasie akordeonu. Mozil to nie tylko autor tekstów i kompozytor, ale również aktor dubbingowy i osobowość telewizyjna, laureat czterech Fryderyków i potrójnej platyny. Na scenie muzycznej występuje już od ponad dwóch dekad, niezmiennie zarażając swoją wrażliwością słuchaczy. Zaplanowany w Policach koncert z pewnością przypadnie do gustu publiczności w każdym wieku. Serdecznie zapraszamy!

Koncert odbędzie 16 marca o 19.00 w hotelu Dobosz. Bilety można kupić za pośrednictwem stron internetowych bilety.fm (https://bilety.fm/pl/muzyka/8111-czeslaw-mozil-solo-hotel-dobosz-police.html) oraz kupbilecik.pl (https://czeslawspiewa.kupbilecik.pl/), a także w Miejskim Ośrodku Kultury (https://kupbilet.mokpolice.pl/). Warto zrobić to już teraz, ponieważ w przedsprzedaży cena biletów to 75 złotych.

Czytaj dalej

Kultura

Pamięci Davida Bowiego. Dodatkowe seanse „Moonage Daydream” w Kinie Zamek

Z powodu wielkiego zainteresowania, jakim cieszą się Kinie Zamek w Szczecinie pokazy filmu dokumentalnego „Moonage Daydream”, którego bohaterem jest David Bowie, zamkowe kino organizuje dodatkowe seanse. Pierwsze z nich odbędą się już w najbliższą sobotę 14 stycznia.

Opublikowane

w dniu

W styczniu obchodzimy dwie ważne rocznice związane z artystą – 8 stycznia przypadała 76. rocznica jego urodzin, a 10 stycznia – siódma rocznica śmierci Davida Bowiego.

Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom widzów Kina Zamek, którzy kierowali do nas liczne zapytania o możliwość obejrzenia filmu w Szczecinie. Dziś w rocznicę śmierci Davida Bowiego możemy już oficjalnie poinformować, że FILM DO NAS POWRÓCI! Najbliższe seanse odbędą się w sobotę 14 stycznia, a potem sprowadzimy ten film ponownie i będzie on prezentowany w Kinie Zamek przez kilka dni na początku lutego – mówi Krzysztof Spór z Kina Zamek w Szczecinie.

Film nominowanego do Oscara Bretta Morgena („Kurt Cobain: Życie bez cenzury”, „Jane”) przybliża geniusz Davida Bowiego, jednego z najbardziej wpływowych artystów naszych czasów. Opowiedziana za pomocą wysublimowanych, kalejdoskopowych, nigdy wcześniej niepublikowanych materiałów filmowych, doświadczalna odyseja filmowa zgłębia twórczą, muzyczną i duchową podróż Davida Bowiego. Z jednej strony jesteśmy tuż obok na scenie, gdy porywa tłumy. Z drugiej mamy wrażenie, że Bowie na ucho dzieli się z nami swoją filozofią życia. I nuci tak, jakby nigdy nie odszedł. W „Moonage Daydream”, artysta dostarcza nam mapę drogową jak przetrwać XXI wiek i zaprasza do swojego wyjątkowego świata.

Reżyser Brett Morgen w „Moonage Daydream” odważnie zmierzył się z tematem, opowiadając o artyście idącym własną drogą i zdecydowanie wymykającym się prostym ocenom. I taki też jest ten film, niełatwy w odbiorze, dynamicznie zmontowany i BARDZO KINOWY! Przede wszystkim jednak, wypełniony muzyką Davida Bowiego, której pozwolono na ekranie wybrzmieć – zachęca Krzysztof Spór, koordynator programu filmowego w Kinie Zamek w Szczecinie. Bardzo się cieszę, że jest w naszym mieście takie zacne grono miłośników Davida Bowiego, ale jeszcze bardziej cieszę się, że jest w Szczecinie widzownia chętna doświadczać tak niezwykłych filmowych propozycji. Tych w kinie Zamek przygotowujemy jeszcze sporo – dodaje Krzysztof Spór.

„Moonage Daydream” znajduje się obecnie na większości list z najlepszymi filmami dokumentalnymi 2022 roku i będzie wkrótce rywalizował o nominację do Oscara. Najbliższe seanse „Moonage Daydream”  w Kinie Zamek 14 stycznia o godzinie 17 i 19:30.

Czytaj dalej
Reklama

Na czasie