Kultura

Filharmonia: Przedsprzedaż i sprzedaż biletów na sezon 2020/2021

Amihai Grosz, Alisa Weilerstein, Leszek Możdżer, Ralph Kamiński, Andrzej Lampert, Adam Sztaba, Jan Lisiecki, Derrick May, Dominik Wania, czy Festival Music.Design.Form to tylko wybrane nazwiska i wydarzenia, które uświetnią I połowę sezonu artystycznego 2020/2021 w Filharmonii w Szczecinie. Jest na co czekać! Szykujemy się do rozpoczęcia sprzedaży biletów!

Opublikowano

w dniu

Programy koncertów zostały przygotowane z myślą o dostosowaniu do wymagań służb sanitarnych i aktualnej sytuacji w kraju, zapewniając Państwu jednocześnie najlepsze wrażenia artystyczne. Przed nami spotkania z klasyką, kameralistyką, jazzem, elektroniką i to zarówno w złotej sali jaki i przez platformę transmitującą koncerty. Dziękując za Państwa dotychczasową aktywność podczas premier online na kanałach Facebook i YouTube, prosimy o więcej. Bądźcie z nami!

Kalendarium

UWAGA! Do sprzedaży stacjonarnej i online będą wydzielone osobne, równe pule biletów.

7 sierpnia godz. 15:00 – opublikowanie programu na I połowę sezonu 2019/2020,

11 i 12 sierpnia, od godz. 13:00 – przedsprzedaż abonamentów w kasach,

13 sierpnia, godz. 13:00 – sprzedaż i rezerwacje biletów w kasach,

14 sierpnia, godz. 10:00 – sprzedaż i rezerwacja biletów przez internet,

27 sierpnia, godz. 15:00 – opublikowanie instrukcji dostępu do platformy streamującej koncerty,

1 września, godz. 15:00 – uruchomienie sprzedaży biletów na platformie streamującej koncerty.

Pełny repertuar na I połowę sezonu artystycznego 2020/2021 (wrzesień-grudzień 2020) wraz z informacjami o cenach biletów będzie można pobrać tylko (nie ma wersji fizycznej) w formie pliku PDF na stronie internetowej Filharmonii od 7 sierpnia 2020 r. w zakładce „do pobrania”. Repertuar wraz z opisami będzie również wyświetlony w kalendarzu wydarzeń.

Przypominamy, że osoby przebywające na terenie Filharmonii zobowiązane są do przestrzegania najnowszych zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego oraz do podpisania oświadczenia o stanie zdrowia przed wejściem do obiektu.

Wskazówki dla Melomanów:

  • prosimy o używanie maseczek ochronnych, dezynfekcję dłoni oraz zachowanie bezpiecznych odległości,
  • preferujemy płatności bezgotówkowe,
  • pojemność sal koncertowych musieliśmy ograniczyć do 50% – nie ma możliwości zakupu dwóch miejsc obok siebie.

Pragniemy poinformować, że jesteśmy w stałym kontakcie ze służbami sanitarnymi – mówi Katarzyna Plater-Zyberk,  rzecznik prasowy Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie. – Wydarzenia organizujemy w zgodzie z zaleceniami i wytycznymi. Dziękujemy za Państwa wsparcie i wyrozumiałość. Niezmiernie się cieszymy, że niebawem zobaczymy się na wyjątkowych wydarzeniach.

Przedsprzedaż abonamentów

Przedsprzedaż abonamentów w kasach ruszy we wtorek 11 sierpnia o godzinie 13:00. Przez abonament rozumie się zakup dla jednej osoby co najmniej 5 biletów na 5 różnych koncertów oznaczonych kategorią biletu N z wyjątkiem:

  • wydarzeń z ceną specjalną (te są oznaczone literką S),
  • wydarzeń edukacyjnych,
  • wydarzeń odbywających się w sali kameralnej


Jeżeli osoba kupująca abonament zechce kupić także inne bilety, będzie mogła to zrobić (11 i 12 sierpnia w kasie obsługiwane będą tylko osoby kupujące abonament lub abonament i inne bilety).

Sprzedaż biletów

Sprzedaż biletów w kasach ruszy 13 sierpnia o godzinie 13:00. Możliwość zakupu biletów przez internet ruszy w dniu następnym, tj. 14 sierpnia o godzinie 10:00.

Informujemy, że uległ zmianie regulamin sprzedaży biletów w zakresie braku możliwości dokonywania rezerwacji telefonicznej biletów. Rezerwacji biletów można dokonać tylko bezpośrednio w kasie lub mailowo na adres kasa@filharmonia.szczecin.pl. Wszystkie maile dotyczące rezerwacji przesłane do kasy przed godziną 10:00 do 14 sierpnia na adres kasa@filharmonia.szczecin.pl nie będą rozpatrywane.

11 i 12 sierpnia czynne będą dwie kasy. Infolinia i telefon do kasy będzie działać od czwartku, tj. 13 sierpnia, jednak z powodu dużego zainteresowania zakupem biletów, może się zdarzyć, że numer będzie zajęty. Bardzo prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.

Bilety online i dostęp do platformy streamującej koncerty

Szanowni Państwo, w sezonie artystycznym 2020/2021 odpowiadając na potrzeby czasów i chcąc zapewnić wszystkim Państwu swobodny i bezpieczny udział w wydarzeniach Filharmonii przy zachowaniu wysokich walorów akustycznych i technicznych, po raz pierwszy uruchomimy możliwość udziału w koncertach transmitowanych z Sali symfonicznej za pośrednictwem platformy streamingowej. Wzorem innych instytucji muzycznych w Polsce i na świecie uruchamiamy specjalną platformę streamingową, na której będą transmitowane koncerty Filharmonii.

Zakup biletów na koncerty online oraz dostęp do transmitowanych koncertów możliwy będzie bezpośrednio ze strony Filharmonii, na której po kliknięciu ikony Filharmonia online zostaniecie Państwo przekierowani na platformę, na której będzie można zakupić bilet umożliwiający dostęp do koncertu przez 24 godziny od godziny premiery lub do 72 godzin. Koncerty umożliwiające tę formę uczestnictwa online oznaczone są znakiem graficznym w programie sezonu, jak również w kalendarzu wydarzeń na stronie www Filharmonii.

Szczegółowe instrukcje dotyczące tej formy udziału w koncertach Filharmonii zostaną zamieszczone na stronie oraz na social mediach Filharmonii 27 sierpnia 2020 roku. Rozpoczęcie sprzedaży biletów online na koncerty transmitowane planowane jest na 1 września 2020 roku.

Reklama

Kultura

Festiwal Spoiwa Kultury online

Ruszyła jesienna edycja Festiwalu SPOIWA KULTURY 2020.

Opublikowano

w dniu

Odpowiadając na aktualną sytuację epidemiologiczną w Polsce, zdecydowaliśmy się rozproszyć wydarzenia, a także bardzo mocno ograniczyć liczby osób na widowniach podczas poszczególnych aktywności – informują organizatorzy. – Nie umiemy sobie jednak wyobrazić, by naszym stałym Widzom, Widzkom, Uczestnikom, Uczestniczkom festiwalu odmówić udziału w naprawdę wyjątkowych zdarzeniach.

Wejściówki rozeszły się bardzo szybko (dostępne są jeszcze wejściówki na „Rozproszenie wszędzie!”, które rezerwować można drogą mailową: info@kana.art.pl), a my wychodzimy naprzeciw dzisiejszym dziwnym czasom i przenosimy większość zdarzeń do internetu – aż 6 wydarzeń z 10 będziemy streamować bezpłatnie na żywo – poniżej „ściąga” z miejscami transmisji online. 

24 września, czwartek, godzina 20, „Paulina”:  https://youtu.be/b8d2FwEcJHE

26 września, sobota, ok. godziny 18.40, Tempvs Fugit:  https://youtu.be/QFGbfVKkGQ8

30 września, środa, godzina 19, „Femino 2.0”:  https://youtu.be/veJYZn3Y9yw

3 października, sobota, godzina 19, „Po prostu”:  https://youtu.be/Ymhz7KfXoj8

4 października, niedziela, godzina 16, „Rozproszenie wszędzie!”:  https://youtu.be/VLh6wIXlBHg

O wydarzeniach można poczytać na stronie festiwalu: www.spoiwakultury.eu

Czytaj dalej

Kultura

Dni Muzyki Żydowskiej w Szczecinie (wydarzenie wirtualne)

W dniach 19 – 20 września br. odbędzie się trzecia edycja Dni Muzyki Żydowskiej w Szczecinie. To unikatowe spotkania z muzyką klezmerską i synagogalną. Z uwagi na zagrożenie epidemiczne, festiwal odbędzie się w formie wirtualnej. Koncerty zostały nagrane w imponujących wnętrzach Muzeum Narodowego w Szczecinie. Ich premiera będzie miała miejsce w internecie, na portalach społecznościowych oraz stronach internetowych organizatorów.

Opublikowano

w dniu

Słuchacze poprzednich edycji pamiętają Dni Muzyki Żydowskiej za sprawą niezwykłej atmosfery, jaka każdorazowo towarzyszyła koncertom na wypełnionym do ostatniego miejsca dziedzińcu Muzeum Narodowego w Szczecinie – Muzeum Tradycji Regionalnych.

Ten niezwykły klimat wrześniowych wieczorów, powoli zapadający zmrok, dyskretne światła
i swobodnie płynąca muzyka to wspaniałe osiągnięcie, które udaje nam się powtarzać – mówi Aleksandra Golińska z fundacji SPOT.ON ART, która jest organizatorem wydarzenia. – Wokół Dni Muzyki Żydowskiej wytworzyła się już cała społeczność słuchaczy, którzy wracają do nas co roku, przyjeżdżając nawet z innych miast.

Jak wszystkie plany kulturalne, tak i organizację kolejnej edycji o mało nie przekreślił koronawirus.

Z jednej strony zamknięta przestrzeń muzealnego dziedzińca stanowiłaby zbyt wielkie ograniczenie dla artystów i słuchaczy, z drugiej strony nie chcieliśmy rezygnować z genius loci. Muzyka żydowska świetnie brzmi u stóp wielkiego pomnika Mojżesza, który stał się już naszym znakiem rozpoznawczym, a także w inspirujących przestrzeniach Muzeum – tłumaczy Jakub Stefek, organista i twórca programu Dni Muzyki Żydowskiej. Z pomocą przyszedł ministerialny program „Kultura w sieci”. Zarejestrowane koncerty zostaną udostępnione nieodpłatnie w Internecie.

Poza muzealnym dziedzińcem widzowie zobaczą także niezwykłe wnętrza Muzeum Narodowego w Szczecinie – Muzeum Historii Szczecina w Ratuszu Staromiejskim. Tam nagrany został koncert „Klezmerska tradycja”, w którym muzyka źródeł została zaprezentowana przez kwartet klarnetowy Dance of Fire. Zmienność rytmiczna, swobodny charakter, improwizowane melodie i żywiołowość mieszająca się z melancholią to cechy charakterystyczne dawnej muzyki żydowskiej w Europie środkowej. Jej ślady można odnaleźć w niezliczonych, również współczesnych, gatunkach muzycznych.

Tworzymy wielowątkową opowieść o tym, jak przeszłość łączy się z teraźniejszością, a oba wymiary łączy umiłowanie piękna – dodaje Jakub Stefek.

Niemniej ciekawy będzie drugi koncert – „Muzyka Nowej Synagogi”. To kolejny rozdział muzycznej historii dawnej bożnicy przy ulicy Zielony Szaniec (obecna Dworcowa), w której śpiewali wybitni kantorzy i chóry przy akompaniamencie organów. Program złożony jest z utworów Arno Nadela – zupełnie zapomnianego dziś kompozytora, który urodził się w Wilnie, a zginął w Auschwitz.

Jako pierwsi po wojnie sięgamy po jego utwory, łączące stare tradycje z nowoczesnym językiem muzycznym. To niezwykle dogłębnie przemyślana muzyka – tłumaczy Stefek. Nadel, co wiemy z jego notatek, całe życie poszukiwał odpowiedzi na pytanie „co to znaczy – żydowski?”. Podążając jego tokiem rozumowania możemy sami sobie zadawać pytania „co to znaczy – polski?” albo „szczeciński?”.

Dodatkowo, jego muzyka została nagrana na najnowszej wystawie w Muzeum Narodowym w Szczecinie „Piękność twą widzę. Od Čiurlionisa do Kairiūkštisa – sztuka litewska pierwszej połowy XX wieku”, dzięki której uda się przenieść w miejsce i czasy Arno Nadela również wizualnie. By wziąć udział w nagraniach, do Szczecina po raz drugi przyjechał Isidoro Abramowicz – dyrektor muzyczny Gminy Żydowskiej w Berlinie i obecnie jeden z najsłynniejszych żydowskich kantorów na świecie.

KONCERT „KLEZMERSKA TRADYCJA”

Sobota, 19 września 2020, godz. 19:00

Premiera filmu na portalu facebook.com/muzeum.szczecin

W dzisiejszych czasach z zagadnieniem muzyki żydowskiej nierozerwalnie złączone są skrzypce i klarnet. Zanim nabrały one współczesnych kształtów, żydowscy muzycy grali głównie na szałamajach – piszczałkach z bocznymi otworami i podwójnym stroikiem. Ponieważ w synagogach muzyka instrumentalna była aż do XIX wieku zakazana na znak żałoby po zburzonej Świątyni jerozolimskiej, klezmerzy występowali przy okazjach świeckich. W odróżnieniu od poprzednich edycji, tym razem postanowiliśmy sięgnąć do dziedzictwa klezmerów, aby przeanalizować historię tej muzyki i jej przemiany. Okazało się, że stare melodie łączą się nie tylko z klimatami arabskimi czy bałkańskimi, ale ich echa słychać nawet… w chorale gregoriańskim. W pierwszym koncercie najpierw cofniemy się w czasie i posłuchamy tradycyjnych melodii żydowskich, aby po chwili przekonać się, jak żyją one w różnych utworach do dnia dzisiejszego.

Wykonawcy:

Kwartet „Dance of Fire” w składzie:

Grzegorz Tobis – klarnet, instrumenty perkusyjne, aranżacje

Waldemar Żarów – klarnet, bassethorn

Piotr Wybraniec – klarnet

Tomasz Żymła – klarnet basowy

KONCERT „MUZYKA NOWEJ SYNAGOGI: ARNO NADEL”

Niedziela, 20 września 2020, godz. 19:00

Premiera filmu na portalu facebook.com/muzeum.szczecin

Rok temu w ramach koncertu Muzyka Nowej Synagogi przypomnieliśmy postać najważniejszego kompozytora muzyki synagogalnej – Louisa Lewandowskiego, który tworzył między innymi na zamówienie Gminy Żydowskiej w Szczecinie. W tym roku odkrywamy Arno Nadela – kompozytora, muzykologa, filozofa, popularyzatora, organistę, poetę i malarza. Urodził się w Wilnie, kształcił w Królewcu, mieszkał w Berlinie, odwiedzał Szczecin. Jego muzyka to rezultat wielu przemyśleń na temat świata, Boga, człowieka i jego tożsamości. Niezwykły styl stanowi połączenie tradycyjnych melodii z nowoczesnym językiem muzycznym. Arno Nadel doskonale wykorzystywał wszystkie możliwości organów, kantora i chóru – uważał, że prawdziwą muzyką żydowską jest tylko muzyka synagogalna (czyli sakralna). Do końca wierząc w dobro, prawdę i piękno, zginął w Auschwitz, a jego muzyka nie zabrzmiała ponownie w Szczecinie aż do tej pory.

Wykonawcy:

Isidoro Abramowicz – kantor

Jakub Stefek – organy

Zespół wokalny Cantus Delicium

Tomasz Szutkowski – dyrygent

SYLWETKI ARTYSTÓW:

Dance of Fire – pierwszy w Polsce kwartet klarnetowy specjalizujący się w muzyce źródeł. Jest laureatem 20th International Jewish Music Festiwal w Amsterdamie. Jego członkowie to absolwenci Akademii Muzycznej w Katowicach i muzycy czołowych polskich orkiestr. Połączyli się w 2014 roku, aby wspólnie realizować pasję do muzyki tradycyjnej, poszukując nowych barw i środków ekspresji. Wytworzyło to ognistą mieszankę klasycznej techniki i ludowej energii.

Isidoro Abramowicz – kantor Synagogi przy Pestalozzistrasse w Berlinie, dyrektor muzyczny Gminy Żydowskiej w Berlinie, a także kierownik studiów kantoralnych w Abraham Geiger Kolleg w Berlinie. Obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych żydowskich kantorów na świecie. Związany z żydowskim życiem w Skandynawii, Izraelu, a także rodzinnej Argentynie. Poza obowiązkami kantora, jego wielką pasją jest również tango – mamy nadzieję, że i na tym polu będziemy mogli go w przyszłości gościć w Szczecinie.

Jakub Stefek – wykładowca Akademii Sztuki w Szczecinie i absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2018 roku ponownie związany z rodzinnym Szczecinem, gdzie prowadzi szereg przedsięwzięć, a także współpracuje z Filharmonią im. M. Karłowicza. Konieczność przygotowań zapowiedzi do koncertów Dni Muzyki Żydowskiej zaowocowała tematem jego pracy doktorskiej o żydowskich organach i literaturze pisanej na ten instrument w synagogach.

Zespół Wokalny Cantus Delicium – chór powstały jako zespół parafialny z czasem rozrósł się do grupy młodych ludzi pełnych pasji i ambicji. Początkowy repertuar oparty głównie na pieśniach w języku łacińskim wzbogacony został o muzykę cerkiewną, ludową, a także rozrywkową. Dyrygentem jest dziekan Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Szczecińskiego Tomasz Sztukowski. Cantus Delicium pod jego kierownictwem zdobył już imponującą ilość nagród na konkursach w Polsce i Europie.

ORGANIZATOR
Fundacja SPOT.ON ART

WSPÓŁORGANIZATOR
Muzeum Narodowe w Szczecinie

PARTNER GŁÓWNY
Abraham Geiger Kolleg w Poczdamie
Narodowe Centrum Kultury

WYDARZENIE WSPÓŁFINANSOWANE przez Miasto Szczecin

PROJEKT WSPARŁA FINANSOWO Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej

PARTNERZY WSPIERAJĄCY
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A
Radunix 

PATRONAT MEDIALNY
Portal informacyjny wSzczecinie.pl
Kurier Szczeciński
Twoje Radio

Czytaj dalej

Kultura

Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu

Zapraszamy Widzów na „Gęstość zaludnienia. Historię wybuchu” w reżyserii Krzysztofa Popiołka – z bardzo ważną dedykacją. Chcielibyśmy, żeby Widzowie w najbliższa sobotę byli z nami dla Białorusi w tym symbolicznym geście solidarności z naszymi wschodnimi sąsiadami. Bilety – w związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną w Polsce – można kupić tylko drogą elektroniczną przez naszą stronę internetową: www.kana.art.pl/bilety

Opublikowano

w dniu

W sobotę 19 września o godzinie 19 pojawimy się na scenie Teatru Kana pierwszy raz od marca. Podarujemy Widzom wyjątkowy dla nas spektakl, który powstał na podstawie „Czarnobylskiej modlitwy. Kroniki przyszłości” białoruskiej noblistki Swietłany Aleksijewicz.

Dedykacja:

Kiedy usłyszałem o przesłuchaniach Swietłany Aleksijewicz w Mińsku, zmroziło mnie.

W jednym z wywiadów w zeszłym roku mówiła:

Plany na przyszłość? Nauczyć się żyć. Nadal tego nie umiem.

Teraz jest chyba jeszcze trudniej. Ziemia tak się szybko obraca, szczególnie w ostatnim czasie. Z jej książek nauczyłem się tego: słuchać, nasłuchiwać, wysłuchać.

Okna mojego mieszkania w Warszawie wychodzą na wschód. Wyobrażam sobie, że to to samo niebo, które jest rozpięte nad Mińskiem. Że te chmury idą wisieć tam. A z nimi kropelki mojego potu, i łzy, które parują i tworzą te statki pochmurne. A potem pada deszczem gdzieś dalej. I piją to zwierzęta. I wszystkie pierwiastki wracają. Jesteśmy bliżej siebie, niż nam się wydaje. Skraplamy się i scalamy.

Bardzo trudno jest uniknąć patosu. Ale czasem zdarzają się takie momenty, kiedy można sobie na niego pozwolić. Droga Pani Swietłano, będziemy mówić Pani słowami, dopóki będziemy umieli. Ma Pani nasze słowo. W sobotę i za każdym kolejnym razem będziemy grać dla Pani, dla Was, nasi przyjaciele z Białorusi. Będziemy stawać z Wami na scenie ramię w ramię. Aż któregoś dnia się uda. Musi.

Krzysztof Popiołek

Пpыcвячэннe:

Калі я пачуў аб допытах Святланы Алексіевіч у Мінску – мяне замарозіла.

У адным са сваіх інтэрв’ю у мінулым годзе Святлана казала так: “Планы на будучыню? Навучыцца жыць. Я далей гэтага не ўмею”. Зараз гэта, безумоўна, яшчэ больш складана. Зямля так хутка круціцца, асабліва ў апошнім часе. З кніг Святланы Алексіевіч я навучыўся слухаць, прыслухвацца і выслухоўваць.

Вокны маёй кватэры ў Варшаве выходзяць на ўсход. Уяўляю сабе, што гэта тое ж самае неба, каторае зараз і над Мінскам. Што гэтыя хмары плывуць, каб вісець і там. А з імі кроплі майго поту і слёзы, каторыя кандэнсуюць і стаюцца гэтымі хмарамі-караблямі. А пасля падаюць дажджом недзе далей. І зверы іх п’юць. І ўсё элементы вяртаюцца. Мы бліжэй да сябе, чым нам падаеца. Мы кроплі і мы цэласць.

Вельмі складана не быць патасным. Але часам здараюцца такія моманты, калі можна на гэты патас сабе дазволіць. Дарагая спадарыня Святлана, мы будзем гаварыць Вашымі словамі, пакуль будзем здольныя. Даем сваё слова. У суботу (19.09) і кожным іншым разам мы будзем граць для Вас асабіста і для Вас, нашыя Беларускія Сябры. Мы будзем ставаць на сцэне плячо ў плячо з Вамі. Ажно аднаго дня ўсё атрымаецца. Бо атрымацца ўжо мусіць.

Кшыштаф Попёлэк,

рэжысёр спэктаклю “Шчыльнасць насельніцтва. Гісторыя выбуху” (паводле кнігі Святланы Алексіевіч “Чарнобыльская малітва. Хроніка будучыні”).

Дзе: Тэатр Кана ў Шчэціне. Калі: 19.09.2020 году.

O spektaklu:

Bohaterowie opowieści Aleksijewicz są pogubieni w czasie. Nieustannie porównujący siebie stąd i  siebie z kiedyś, pęknięci, niedokładnie poskładani, mają jednak zdolność przenikliwego spojrzenia. Problem w tym, że jest to spojrzenie Orfeusza, spojrzenie wstecz (w tym wypadku w głąb czaszki, w siebie). Ich oczy napotykają na bezwzględny wzrok utraconego czasu – Meduzy, która grozi powrotem. Boją się: że przeszłość bezpowrotnie minęła, że jest już nie do odzyskania. Dawno wystygły ich ciała, jeszcze schną głowy po tańcu ostatniego dnia lata – w świecie sprzed wybuchu. Kiedyś głowa pociła się na zewnątrz, dziś poci się od środka. I jeszcze – istnieje obawa, że przeszłość znowu może stać się przyszłością. Ci ludzie stali się nosicielami traumy, wyczulonymi na katastrofę. Są prorokami nowych zagrożeń.

Sceniczna chóralna opowieść bada kondycję świata i psychiki człowieka po wybuchu, człowieka przygniecionego ciężarem trudnej przeszłości, funkcjonującego w chmurze obrazów i zdań, które przylepiły się do niego w trakcie drogi i które przyniósł ze sobą aż do: teraz, tutaj.

„Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu”
na podstawie „Czarnobylskiej modlitwy. Kroniki przyszłości” Swietłany Aleksijewicz
adaptacja i reżyseria: Krzysztof Popiołek
scenografia: Anna Wołoszczuk
kostiumyPiotr Popiołek
obsadaBibianna Chimiak, Karolina SabatDariusz MikułaPiotr Starzyński
realizacja: Teatr Kana
premiera: czerwiec 2017
czas trwania: 80 minut

Czytaj dalej
Reklama

Na czasie